piątek, 30 września 2016

Kilka słów o przetworach...

Dlaczego robię,skoro właściwie wszystko można kupić?Po co tracę czas,pieniądze,energię?Nic nie tracę,wszystko zyskuję.Nie będę się rozpisywać o wartościach odżywczych domowych przetworów,bo o tym wie każdy.
Robię przetwory żeby oszczędzić.W sezonie owoce i warzywa są bardzo tanie,jeśli kupimy większą ilość pewnie uda nam się uzyskać rabat.Zimą wyciągamy słoik z sałatką i mamy do obiadu,owoce możemy użyć do ciasta,sok do picia zamiast słodkich napojów ze sklepu.Za ułamek ceny,którą musielibyśmy zapłacić w sklepie za produkt dużo gorszej jakości.
Robię przetwory z lenistwa:)Tak,z lenistwa.Kupujemy dużą ilość warzyw,"zaprzęgam" dzieci i męża do pomocy i bardzo szybko i sprawnie nam to idzie.Gdy pracujemy wszyscy szybko widać efekty i nikt nie zdąży się znudzić.A zimą nie muszę kroić,mieszać,doprawiać.Otwieram słoik i gotowe.
Robię przetwory z miłości.Kocham to robić i kocham swoją rodzinę-wiem co im daję do jedzenia,wiem,że dbam o nasze zdrowie,wiem,że będzie im smakować.Spędzam z nimi czas przy tej pracy,opowiadają o sobie,słuchają co ja chcę im powiedzieć.Uczą się pracy,uczą się pomagać i tworzą wspomnienia-pełne zapachów,smaków i kolorów.Być może za kilkanaście lat będą swoim dzieciom opowiadać o rodzicach tak,jak ja opowiadam teraz.No i dzięki temu mogą spędzić czas z tatą,którego ciągle mają za mało,bo tata dużo pracuje.
A co robię obecnie?Dostałam pigwowca,cudnie pachnie,wspaniale smakuje.Krojenie i czyszczenie z gniazd to koszmar,bo pigwowiec jest bardzo twardy.

Oczyszczone owoce zasypałam cukrem i odstawiłam na dwa dni do lodówki,co jakiś czas mieszałam.Dziś wstawiłam do gotowania i...zapomniałam.Gdy sobie przypomniałam i z obłędem w oczach pobiegłam do kuchni- z soku zrobił się syrop:)
Smak-ambrozja:)Słodko-kwaśny,aromatyczny,cudowny.Nie wiem czy pozostały tam jakiekolwiek witaminy,ale jako przysmak fantastyczne!

Pigwowca można przechowywać w lodówce i wtedy nie trzeba pasteryzowac.Jeśli robimy większą ilość-pasteryzujemy ok 15 minut od zagotowania wody.
Polecam do herbaty z cytryną:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz